قدرت خلق کسب و کار نوپا

 وقتی پای نوآوری و کسب و کارهای نوپا به میان می آید، سردرگم هستیم و تکلیفمان با خیلی از مسائل روشن نیست. در دوره های گذشته، شاخص هایی چون طرح خوب، راهبرد قابل اعتماد و تحقیق بازار، شاخص های موفقیت احتمالی بودند. برای همین به شدت وسوسه می شویم که آن ها را روی استارت آپ ها هم اعمال کنیم، ولی بی فایده است؛ چون کسب و کارهای نوپا با عدم قطعیت بسیار بالایی سر و کار دارند. آنها هنوز نمی دانند که مشتریانشان چه کسانی اند یا محصولاتشان چه باید باشد.

روش های قدیمی مدیریت دیگر به درد امروز نمی خورند، چون برنامه ریزی و پیش بینی فقط زمانی درست و دقیق اند که بر پایه یک تاریخچه عملیاتی طولانی و پایدار، و محیط نسبتاً باثباتی باشند. اما کسب و کارهای نوپا هیچ کدام از این دو را ندارند!

همه استارت آپ ها به دنبال این هستند که با بهره گیری از فرصتی که فناوری ها و امکانات بی نظیر قرن بیست و یکم در اختیارشان گذاشته، دنیای فعلی را تغییر دهند و دنیای جدیدی بسازند. شیوه «لین استارت آپ» ابزار لازم برای این تغییر را دراختیار کارآفرینان قرار می دهد.

کتاب
قدرت خلق کسب و کار نوپا
 نویسنده : اریک ریس
 انتشارات : پندار تابان

0 دیدگاه

نظر شما راجع به این مقاله چیست؟