مشتری خودکار

مشتری خودکار

در سال های گذشته بیشتر سرویس های پیام دهی اینترنتی برای کسب درآمد از مدل تبلیغات استفاده می کردند. آن ها پلتفرم رایگانی را در اختیار کاربران قرار می دادند و در عوض، آن ها را با تبلیغات ناخوشایند بمباران می کردند. اما بنیان گذاران "واتس آپ"، جان کوم و برایان اکتون، می خواستند پیام دهی را کامل تر و خصوصی تر کنند.

حق عضویت یک دلار در سال زیاد به نظر نمی رسد، اما وقتی 450 میلیون کاربر داشته باشید و روزانه یک میلیون کاربر جدید به آن ها اضافه شوند، این یک دلار در سال ها روی هم جمع می شوند. علاوه بر این، از آنجا که واتس آپ می خواهد پلتفرم پیام دهی عضویتی باقی بماند، به کارمندان زیادی نیاز ندارد. در حقیقت، این پلتفرم در هنگام واگذاری تنها 55 کارمند داشت که به 450 میلیون مشترک آن رسیدگی می کردند.

واتس آپ، به خاطر فناوری بهتر یا توجه بیشتر کارمندان آن به کاربران یا سرگرم کننده تر بودن تبلیغاتش، برنده لاتاری 19 میلیارد دلاری (تحت تملیک فیس بوک قرارگرفتن) نشد، بلکه این پیروزی را تا حد زیادی مدیون خودکار کردن مشتریانش بود. این پلتفرم، با درخواست از کاربران برای گرفتن اشتراک خدماتش، مدل کسب و کار صحیح را برای موفقیت انتخاب کرد. واتس آپ، تنها نمونه ای از قدرت مشتریان خودکار در رشد کسب و کار شماست.

کتاب "مشتری خودکار" به شما نشان می دهد که چگونه مدل کسب و کار عضویتی را بر روی کسب و کار خود اجرا کنید. اغلب افراد با شنیدن کلمه عضویتی به یاد شرکت های رسانه ای، بازی یا نرم افزارهای ابری می افتند. این کتاب برای خوانندگان این صنایع مفید است، اما می توانید مدل کسب و کار عضویتی را بر روی شرکت خود، صرف نظر از صنعت و یا اندازه آن، اجرا کنید.

 

کتاب :  مشتری خودکار : راه اندازی مدل کسب و کار عضویتی در همه صنایع

نویسنده : جان واریلو

 

0 دیدگاه

نظر شما راجع به این مقاله چیست؟