استارت آپ 100 دلاری

استارت آپ 100 دلاری

چند سالی است که راه اندازی کسب و کارهای کوچک با اصطلاحاتی همچون راه اندازی ناب و استارت آپ آکنده شده است. استارت آپ با دو معنای مرتبط با هم در ادبیات کارآفرینی مورد استفاده قرار می گیرد: نخست «شرکت نوپایی که در جستجوی تحقق الگوی کسب و کار خاصی است» و دوم «شیوه راه اندازی چنین شرکتی».

یکی از مهم ترین آسیب ها در رشد مالی اکثر استارت آپ ها، فقدان مهارت های مورد نیاز برای ارتباط با مشتری است. استارت آپ پدیده ای فراتر از یک سایت یا اپلیکیشن فروش کالا یا خدمات است. طراح یک استارت آپ، باید به پرسش هایی مانند چه خدماتی با چه قیمت و ویژگی هایی می تواند مورد پسند مشتری قرار گیرد، پاسخ دهد و همچنین برنامه ریزی خوبی برای رویه های تامین کالا یا خدمات مورد نیاز، پاسخ به نیاز مشتریان، گردش نقدینگی، رسیدگی به شکایت ها و ... داشته باشد. اگر او پیش از آغاز کار به این پرسش ها بیندیشد و پاسخ مناسب آنها را بیابد، در خلال کار با پرسش ها و چالش های کمتری رو به رو خواهد شد.

بسیاری از کارآفرینان، استارت آپ های خود را با سرمایه ای اندک و با شعار «از کم شروع کن» به راه انداخته اند و با رعایت نکات ذکر شده در مدت زمان کوتاه توانسته اند با درآمدزایی، خود را از قید و بندهای کارهای استخدامی برهانند.

 

کتاب : استارت آپ 100 دلاری : راه اندازی کسب و کارهای ارزان

نویسنده : کریس گیلبو

0 دیدگاه

نظر شما راجع به این مقاله چیست؟