آینده مدیریت در دنیای هوش مصنوعی

آینده مدیریت در دنیای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر بسیار سریع پیشرفت کرده است و ما تجربه انتقال هوش مصنوعی از یک رشته عمدتاً نظری به ابزاری عملی برای توانمندسازی انبوهی از برنامه‌های جدید را تجربه کرده‌ایم (از سخنگوهای هوشمند تا پاسخگویی به سوالات توسط چت‌بات‌ها، ربات‌های کارخانه‌ای و اتومبیل‌های خودران، موسیقی، آثار هنری و عطرهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، سیستم‌های بازی و بحث و گفتگو). برخی ممکن است بگویند هوش مصنوعی فناوری جدید اطلاعات است و ما شواهدی در کل صنعت مشاهده می‌نماییم: یادگیری ماشین و سایر موضوعات هوش مصنوعی بنیادین در حال ثبت رکوردهای جدیدی در پردیس‌های دانشگاهی است، در حالی که ابزارهای توانمندشده با هوش مصنوعی در حال حاضر به پزشکان برای یافتن تومورهای پوست، استخدام‌کنندگان را برای یافتن نامزدهای واجد شرایط و بانک‌ها را برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه به چه کسانی وام بدهند، کمک می‌کنند. الگوریتم‌ها به قدرتمندسازی پیشنهادهای محصول، تبلیغات هدفمند، ارزیابی مقاله، ارتقای شغلی و حفظ کارکنان، امتیازدهی و رتبه‌بندی ریسک، نشان‌گذاری تصاویر، شناسلیی تقلب و کلاهبرداری، دفاع از امنیت سایبری و انبوهی دیگر از برنامه‌ها کمک می‌کنند.

انفجار و اتخاذ گسترده تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر الگوریتم‌ها علاقه زیادی را برانگیخته و واکنش‌های مختلفی (همراه با مقدار قابل توجهی هجمه) به همراه داشته است؛ از هیجان درباره چگونگی تقویت توانایی‌های هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری انسان و بهبود عملکرد تجاری گرفته تا سوالات درباره انصاف و اخلاق، ترس از حذف شغل و نابرابری اقتصادی، حتی حدس و گمان درباره تهدید بشریت. امروزه اصطلاح هوش مصنوعی تکامل یافته و برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد که نه‌تنها شامل یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق می‌شود بلکه در عین حال برای بسیاری از موضوعات مانند علم تجزیه‌و‌تحلیل و داده‌ها به‌عوان یک سرفصل کلی است که همه آن علوم را زیر چتر خود می‌گیرد.

برگرفته از کتاب آینده مدیریت در دنیای هوش مصنوعی

به ویراستاری جوردی کانالز و فرانتس هیوکامپ

از انتشارات کتاب پارسه

0 دیدگاه

نظر شما راجع به این مقاله چیست؟